MY FRIENDS.. MERE DOSTE... CHINGU...

ENTIRELY ME!!

Monday, December 12, 2011

Mode Sepi: Tuhan Tolong Dengarkan Aku.

salaam...

Dah nak masuk jam 4 pagi. Aku masih belum tidur. Hati masih berbalut sayu. Terus terang aku kata, hidup aku agak sunyi. Banyak kawan dikeliling aku tapi tak semua yang faham geledak jiwa aku. Aku dah penat sendiri. Aku tak ada siapa untuk berkongsi rasa. Lain rasanya kalau kita bercerita dengan seorang teman, dengan bercerita dengan seorang ITU. 

Aku sering mengimpikan hadirnya seorang ITU dalam hidup aku. Seorang ITU yang boleh terima aku seadanya dan boleh menjaga aku. Sesungguhnya aku penat bersendiri. Penat sangat. Aku tak minta lebih. Kenapa permintaan hati yang semudah ITU sukar untuk orang macam aku. Aku mungkin tak secantik, sekurus dan sehampir sempurna orang lain. Huh. Aku penat, bila aku tanya orang mereka kata..

CUBA KAU KURUS SIKIT TENTU ORANG NAK

Huh. Tak bolehkah kalau orang tu terima aku seadanya. Andainya aku kurus pun semata- mata ITU, kalau aku gemuk balik tentu kena tinggal aku ni. Perlu ke?

Mungkin ada yang kata aku ni desperate sangat. Paling kurang pun akan kata yang tunggu jela, ada jodoh ada. Aku dah tunggu lebih 20 tahun sayang, untuk seorang ITU. Satu masa yang panjang. Nak2 pula dunia zaman ni aku boleh kata dari sepuluh lelaki 8 darinya dah PATAH, lagi satu tunggu masa. Yang satu tu pula belum tentu sahih kejantanannya... jadi camne?

Salahkah untuk seorang aku untuk mencari seorang ITU. Aku dah cukup lama hidup berdikari dan berdiri atas kaki sendiri. Sampai aku rasa kaki aku dah tak larat nak tampung semua. Sampai satu masa nanti bila aku hampir terjatuh, aku harap sangat seorang ITU boleh sambut dan papah aku semula.

Yang senang dapat seorang ITU dengan kelebihan korang mungkin tak pernah rasa perasaan seorang aku yang menanti dan mengharap sesuatu yang tak pasti. Kadang aku pelik, ramai yang aku lihat bila dah dapat seorang ITU, korang boleh pula gaduh2 dan lepaskan dia. Pastu cari lain. Korang mmg tak de perasaan bersalah kan. Tak pernah merasa perasaan seorang aku.

Aku tahu bukan aku seorang je yang berasa begini. Ramai lagi yang macam aku ni kat luar sana. Mengharap sesuatu yang tk pasti. Tapi sampai bila? Sampai bil untuk kita menanti? Mungkin kita kena mencari. Perasaan kita, hanya kita yang sebenarnya rasa. Bukan orang lain.


P/S: bukan sekadar lagu, tapi doa untukku dan dia.

Sekian

x.o.x.o
WAJIB LIKE :D

No comments: