MY FRIENDS.. MERE DOSTE... CHINGU...

ENTIRELY ME!!

Saturday, April 28, 2012

My Two Cents : : BERSIH? Benarkah? @ Tercalit Juga Lumpurnya?

Salaam...

Malam 28 April, 2012... malam yang hangat apatah lagi bagi penduduk Kuala Lumpur. Lebih2 lagi untuk manusia yang tinggal berdekatan dengan kawasan berdekatan tempat kejadian... Mana? Di sini...


Tenang je tempat ni... Selalunya kalau malam minggu ramailah yang dok jalan2 kat sini, bawa family.. Tapi malam minggu ni macam agak tercemar... Sebegini...


Mengikuat laporan para sahabat yang membuat liputan disana, seawal sebelas malam dah penuh... w/pun perhimpunan tu dikatakan mula jam 2 petang nnt. Kenapa ya? kenapa awal sgt nak dtg berkumpul? Nka berkhemah bagai? 

Maaflah kalau ada yang marah dengan pertanyaan aku ni. Namun terus terang, aku tak faham apa perlunya mereka semua ini berhimpun seawal ini sedang waktu yang ditetapkan ialah jam 2 petang. Bukannya mendatangkan apa faedah aku rasa. Kenapa... mereka ni rasa mereka nak suara mereka didengar? Dengan betapa ramai pemberita yang membuat laporan?

Tahu tak mereka ni yang ratanya pembuat liputan itu ialah pemberita luar negara yang rata- ratanya meramaikan apakah lagi musibah @ lebih tepat lagi rusuhan berdarah yang bakal berlaku esok? Suara yang korang nak laungkan sangat tu mungkin tak diendahkan langsung, sebab mereka mencari cerita sensasi yang lebih panas untuk memburukkan Malaysia.

Aku kagum dengan tampuk pemerintahan yang dahulu. Dengar ja nak buat perhimpunan aka rusuhan, terus tahan ISA. Kenapa? Korang kata tak adil? Adilkah pula bagi mereka yang secara tak sengaja menjadi mangsa? Mereka2 yang rugi? Mereka2 yang disusahkan?

Aku tak da kaitan dengan mana2 bahagian politik. Malah aku menghormati pendirian politik orang lain. Sebab itu pun yang diajar dalam Perlembagaan Malaysia... Mcm juga, beauty lies in the eyes of the beholder. Gitu la... namun aku sgt tak suka bila semua ni menyusahkan orang lain.

Aku tahu ada benar2 buat benda ni betul... Tapi jangan nafikan ada pihak yang ambil kesempatan dalam kesempitan... kata nak duduk. Duduk sahajalah... kotakan janji anda untuk DUDUK... ini sampai merebak ke jalan besar... menyusahkan kenderaan lain, menakutkan pejalan kaki TERUTAMANYA pelancong luar, Tak ke jahanam namanya tu. KOTAKAN JANJI ANDA... baru org tak kan PERTIKAIKAN apa2. Ini tidak... kadang2 tu.. ada yang dibeli @ dibayar utnuk baut benda2 ni..

Mengikut laporan lagi... ada dikenalpasti golongan2 mat pet n mat pot berkeliaran... Jagalah diri masing2... kalau betul2 nak buktikan sesuatu, buat dengan cara yang betul2... bahaya tau.. lebih2 lagi kalau yang terlibat tu pelajar.. Bukan sekarang dah hampir nak masuk exam ke? Kenapa perlunya ikut benda2 sebegini.

Memang.. ramai yang kata lebih baik disini dari di dangdut @ kelab2 malam. Kenapa tak sebegini untuk MAJLIS2 AMAL, MAJLIS KEBAJIKAN, MAJLIS2 CERAMAH MOTIVASI @ AGAMA... Bukankah lebih baik semua tu?

Maaflah... cuma aku sedih dengan anak2 muda yang kadang2 terikut- iktu je dan tak tahu apa sebenarnya yang berlaku... Yang betul2 tu... buatlah... sehabis usaha mungkin. Tapi yang sekadar mengendeng, menempek tak tentu pasal, Balik je la...

Sekian.

p.s: Aku bukan sempurna, malah tiada siapa yang sempurna. Namun aku tidak akan menambahkan lagi ketidaksempurnaan aku begini. -N.A-

x.o.x.o

WAJIB LIKE :D

No comments: