MY FRIENDS.. MERE DOSTE... CHINGU...

ENTIRELY ME!!

Friday, April 1, 2011

Memoir of the PASAR MALAM... Pt. 1

salaam...


PASAR MALAM... umat manusia di Malaysia ni kalau tak kenal @ tak pernah pergi pasar malam memanglah ajaib... rasa2nye... semua orang pernah pergi pasar malam ni w/pun sekali... melainkan hang pa ni dok jenih yang kaya berada, koya bebenau tak pernoh menjejak kek paso male ni ha... *cuba kira berapa banyak dialek yang aku guna... hehehhe*

Aku merupakan antara ribuan rakyat Malaysia yang suka pergi pasar malam... sebab??? banyak makanan wooo... *borak makan je minah ni... mana tak besau* Bagi mak cik2 mungkin ke pasar malam sebab nak beli barang dapur. Macam bawang, ikan, sayur... murah kan kat pasar malam ni... bagi yang gedik- gedik nak melawa tapi bajet kureng... pasar malam jugak jadi tumpuan. Lawa2 gak baju- baju ngan accessories die... make up ngan perfume pun ada. 

Aku ada kenangan yang berharga kat pasar malam. Lebih tepat lagi kat Pasar Malam Koboi PMM... Kat Melaka.. *hamboi.. hape jauh bebenau pasar malam nye...* Dulu aku study kat Poli Merlimau @ PMM. Aku duk luar masa sem II. Dekat depan taman aku tu ada Pasar Malam Koboi..Setiap hari Ahad. *ada koboi ke sane?* bukanlah... maksudnya, Pasar Malam kecil. Ade lebih kurang 10 buah kedai je... Termasuklah kedai aku...

*Kau bukak tapak kat sana???*

Yup... aku jual buku- buku terpakai... Tapak aku kesian sangat masa tu, bentang surat khabar yang diselefon tape kan besar2. Pastu aku susun buku2 aku... Masa kali pertama aku nak bukak tapak tu, aku rasa segan sangat. Tapi aku beranikan diri. Yelah, aku nak cari duit belanja sikit. Adalah rezeki aku sikit masa tu. Ada juga orang beli. Alhamdulillah. Sewa tapak kat situ RM 3... heheh

Pernah sekali tu ada orang datang pantau. Dari majlis perbandaran rasanya. Check lesen. Aku dah cuak dah... mana aku ada lesen weh. Nasib baik pak cik yang jaga tempat tu back up aku. Kata aku ni student. Cari duet lebih... Seb baik lepas.. Thanks Pak Cik... Baik tau.. kadang2 bila dia tengok jualan aku tak gerak, dia tak mintak pun sewa tapak. 

Kenangan weh... pengalaman pertama aku berniaga direct cenggitu. Dulu masa kerja aku jadi cashier selling barang under company... lain.. ini nak bukak tapak cenggitu... seram woo... pengalaman berharga bagi aku..

Sekarang aku berada di kuala Lumpur, menyambung pengajian si ASWARA ini... Pasar malam yang terdekat ialah di Jalan Tunku itu... *iye ke?? tah.. aku lupa nama jalan* Besau sangat... aku tak habis round lagi...

*esok Sabtu... ada PASAR MALAM di situ...*

Bubye..

love...

x.o.x.o

WAJIB LIKE :D

No comments: