MY FRIENDS.. MERE DOSTE... CHINGU...

ENTIRELY ME!!

Saturday, March 26, 2011

ENTRI 4: DUIT? MONEY?

salam...

Dalam penulisan aku... aku belum pernah lagi menulis mengenai duit rasany... *iye kew??? hahaha aku tak rajin untuk cari balik entri lepas... muahahahaha* Tapi kali ni aku tergerak pula nak menulis pasal hal ni...

Aku merupakan seorang pelajar. Sebagai seorang pelajar... manalah aku ada pendapatan yang tetap. Bagi kebanyakan pelajar di tempat lain, mereka mempunyai PTPTN, MARA tak pun yang terel JPA... tapi bagi kami pelajar Di SINI, tiada pinjaman atau biasiswa tetap yang boleh dipohon. hailohhh...

Kebetulan aku tinggal di asrama, dan kebetulan juga aku mempunyai sebuah printer. Laptop dan komprem ada. Jadi aku pun menjalankan bisnes printing. Sambutan... adalah sikit. Semua tu rezeki. Semua hasil tu aku gunakan untuk menamoung makan minum aku... Kadang- kadang tu aku sangat berkira... bukannya apa... bagi aku 10sen pun bermakna. 

Hari ini aku nak buat satu cabaran untuk aku sendiri.. Korang nak ikut pon buleh.. hehehehhe

SIMPAN 10 sen SEHARI...

Mesti ada yang gelakkan aku kan... Setakat 10 sen, celah gigi je... Mesti ada yang cakap cam tu punya... tapi kan... bagi aku, nak save 10 sen sehari tu pun cam susah je... boleh ingat ke? tak payah nak aim banyak la de... kang tak mampu. 10 sen tu pun okey apa... ini untuk simpanan terus. Takde korek2 tabung de... okies

Sekian....

p/s: Mr Sengalman dah siap dah... haduuuu.. aku baru entri 4.... kejo yop kejoo

Bubye...

love...

x.o.x.o

WAJIB LIKE :D

No comments: