MY FRIENDS.. MERE DOSTE... CHINGU...

ENTIRELY ME!!

Thursday, March 24, 2011

Tanpa Kamu dalam Hidupku.

salaam...

Tajuk yang berbunga diatas itu bukannya apa... sekadar pelengkap tatabahasa... hahahah *apa kau mengarut ni pompuan??* Tajuk tu untuk sebuah puisi yang baru je aku karang tadi... mula- mula aku taipkan di sini... namun bila aku fikir balik... takut pulak andai kata ada yang menciplak... *perah-santan bagus minah ni ye..* bukanya apa... aku hanya seorang penulis muda yang masih belum diangkat tinggi karya aku. kurang keyakinan dalam diri ini untuk ku kongsikan segala luahan yang ikhlas hadir dalam diri ini. 

Maaflah andai ada yang mungkin akan menambah dosa, mencaci maki entri aku kali ini.. *muahahaha.. evil punya gelak.* Aku hanya sekadar meluahkan apa yang aku rasa betul. takut pula nanti bila ku tuliskan disini... ada pula yang menciplak.. lantas akhirnya aku pula yang akan dituduh meniru... sedangkan karya itu hak aku... mungkin ada yang merasakan aku ni berfikiran terlampauh jauh.. mana mungkin terjadi sedangkan aku ini bukan siapa- siapa pun untuk diciplak hasilku.. itulah maksudku... au bukan siapa- siapa... andai nanti.. siapa yang akan percaya yang aku bukan penirunya?..

sedikit luahan yang ku karang sebentar tadi... jika ingin yang penuh... nanti ku siarkan secara sah.. biar semua tahu ianya hak aku... *maksud>> aku terbit le kat mana- mana*


Ku pergi, jauh meninggalkan sisa- sisa hidupmu,
Yang berlabuh dekat di lubuk hati ku,
Berdampingan kenanangan masa lalu,
Ku menjauh demi mencari identitiku,
Yang kian hilang bila kau mendesah ke hatiku,
Ibaratkan cinta bukan milik kita,
Kerana ku terpaling dari hakiki-Nya
Yang bisa membutakan jiwaku.

secebih karya ku yang ku anggap sangat bermakna dalam hidup ini... aku tahu bahasaku masih belum cukup kuat untuk menyaingi penulis- penulis lain yang sama baya denganku... bahasaku belum cukup matang.. kekeguman terbit dihati apabila aku membaca tulisan sahabat- sahabat yang lain, yang tinggi bahasanya. cemburu terbit dibenakku kenapa aku tidak memiliki kekuatan berbahasa yang sama... mungkin itu kekuranganku.. akan ku baiki buat bekal kehidupanku nanti..

Sekian..

p/s: hik hik hik... lain macam sungguh post aku kali ini...

Bubye...

love...

x.o.x.o

WAJIB LIKE :D

No comments: