MY FRIENDS.. MERE DOSTE... CHINGU...

ENTIRELY ME!!

Friday, February 25, 2011

30 Things in 30 Days Challenge- Day 18 & 19

salaam...


semalam line internet mengalami masalah... penat2 aku karang terus hilang... jadi hari ni sekali lagi aku menggabungkan 2 entri berbeza...

Day 18 – 5 things that irritate ME about opposite/same sex
&
 Day 19 – A picture of something you want to do before you die

Hari- 18>>

Wa..... soalan untuk hari ini agak panas... Muahahah.. ini ialah peluang bagi aku untuk meng****... Opss.. terlepas sudahh... Muhahahahah *gelak evil*

Ada juga beberapa benda yang aku tak suke pasal makhluk2 tuhan yang gini.. *hik hik hik.. mata ke atas sekalian!!* tapi dia minta 5 je... jadi aku senaraikan 5 perkara yang AKU tak suke..(dah dia besau kan ME tu.. aku transilasikan begitu lah.. hahah)

1.     Manusia yang suka menunjuk- nunjuk walhal kebanggaan itu bukan miliknya... (muahahah subtext sungguh).. Aku tak nafikan... setiap manusia mesti ada rasa bangga dan bongkak dalam dirinya atas sesuatu perkara. Aku pun macam tu... kadang kala aku sendiri terlepas diri membangga-bangga atas kejayaan aku... uahahha... dah kata Berjaya.. atas REZEKI n USAHA sendiri... mestilah kita gembira.. kan? Tapi aku paling anti manusia yang menunjuk- nunjuk n membangga diri atas kelebihan, kejayaan @ kemewahan orang lain... (kira suku sakat dia lah tu...) Mungkin dia rasa bangga sebab saudaranya berjaya... tu tak kisahlah... Tapi kalau dah tahap nak menunjuk... lu boleh jalanlah bai... orang lain pun ada sedara mara yang berjaya... ntah2 lebih dari kau.. muahahah... Aku pun boleh nak banggas macam itu ngan orang... 
2.     Manusia yang suka melaga-lagakan orang... Ini lagi bikin gua hangin... Cam lahanat.. (meminjam sedikit kata Paan)... Makhluk tuhan yang cam ni lagi pulak spisis bahaya... Dia paling tak suka tengok orang senang, gumbira, gelak ketawa semua... Makhluk tuhan macam ni kalau boleh nak tengok masing- masing bergaduh... muka masam mencuka... Masa tu baru makhluk tuhan ni akan tersenyum kegembiraan sambil melompat- lompat.
3.     Manusia yang hipokrit tahap gaban... Aku tak nafikan kadang- kadang kita harus jadi hipokrit untuk hidup... Aku pun sama... Maaf ya semua... Aku berterus terang disini. Survival bai... semua orang ada instinct untuk hidup. Tapai kalau kau hipo tahap gaban, fake nak mampus dalam semua hal... depan senyum, belakang kencing... Baik kau gi MATI... Lagi baik kot. Tak de guna kau hidup dalam kepura-puraan. Fakers...
4.     Manusia yang suka mengambil kesempatan atas kebaikan orang lain... Ni lagi lah pulak kesian makhluk2 sebegitu. Makhluk2 yang jenis macam ni selalunya bontot berat, tangan pendek sebelah, kaki ada gaut pada usia muda gile... (hamboi... mengutuk nampak??) Tak de lah.. cuba hang pikiaq baik2... orang tu buat ni hang mintak, orang tu buat tu hang mintak... gile malas... dan- dan yang jadi mangsa selalunya manusia yang agak small... terlampau baik... Ada jugak yang main tikam belakang... Punyalah baik sahabatnya tolong... makhluk tuhan itu dengan selamba cipan je akan counter attack baik punye..
5.     Manusia yang bodoh sombong dan perasan pandai, serta rasa dirinya sahaja yang betul... Ni yang paling best... setiap saat dia je yang betul... Orang lain semuanya salah... Hallo... makhluk tuhan! Tau la hang tu pandai... tapi bukannye semua benda kau tahu. Kalau macam tu kau dah kompom dapat title MAKHLUK TUHAN TERPANDAI dalam dunia ni.. UNDERSTAND?
Begitulah beberapa perkara yang aku paling tak suka akan manusia. Aku sedar aku juga bukanlah sebaik mana dan mungkin benda- benda yang aku cakap ni ada kat aku. Aku akan cuba untuk belajar menjadi manusia yang lebih baik.

Hari- 19>>


Aku tau yang dia minta gambar apa yang aku nk buat sebelum meninggal dunia... Aku nak bersama ngan yang tersayang sebelum aku pergi... Tak kisahlah sape masa tu... Aku rasa gambar ni melambangkan apa yang aku nak tu.. Jadi.. inilah..

Sekian..

CABARAN HARI NI SELESAI DENGAN teramat JAYANYA!!

Bubye...

love,

x.o.x.o

WAJIB LIKE :D

No comments: