MY FRIENDS.. MERE DOSTE... CHINGU...

ENTIRELY ME!!

Wednesday, September 7, 2011

MODE Menyampah : : 6 Aku Paling Tak Suka...

Salaam...


Malam ni bukan malm yang emo atau apa, aku cuma nak cakap tulis pasal benda ni. Aku ni mmg jarang naik angin dan jarang marah. Tapi tu tak bermakna yang kau boleh selamba cipan je boleh pijak aku... Aku bukan nak emo ke apa, tapi aku ni mmg jenis jaga hati org sikit. Kang kalau dimakinya dari aku mmg kecik ati nnt. Jadi kat sini aku nak senaraikan benda2 yang aku paling tak suke.

  1. Pinjam barang orang tak bagi tahu pastu tak pulang balik @ rosak >> Ni aku paling hangin. Dah lah aku ni mmg jenis tak pinjam barang org sgt, sbb aku takut jadi apa2 kat brg tu. Same goes the other way round laa... kau nak pinjam/ amik bagi tahu aku dulu la... ni tak. Kalau masa tu aku tgh tidur ke hapa ke dan kau kena guna gak kalau tak kau mati then baru bagi tahu tak pe gak. Ni tak, aku mencanak2 cari baru nak bagi tahu. Kadang2 tu ada juga manusia yang buat bodoh/ buat lupa. Hujung sem tengah kemas2 barang baru nak bagi kat aku. Yang paling best, org lain yang jumpa kat bilik lain bagi tahu aku. (Selalu gula jadi kat aku)
  2. Menumpang kat tempat org pastu buat2 tak reti >> Ni lagi aku hangin, menumpang tempat org pastu selamba badak je kau nak buat apa kat situ ek. Dahnya aku pulak yang blah sbb kalau aku stay kang ada yang kena maki ngan aku. Agak2 la weh.. tu mmg sah2 tempat aku, kau ada tempat sendiri tak nak, nak juga merempat tempat org. Fine.. tapi pandai2/ sedar sendiri, tu bukan tempat kau.. Malas nak cakap lebih, kang ada yang terasa.
  3. Kau cakap kat org pandai, bagi peraturan/ arahan/ nasihat semua, tapi kau pun SAMA >> Marah org buat tu salah, buat ni salah. Letak arahan/ peraturan sana sini. Okeh.. untuk kebaikkan semualah kononnya. Tapi kau pun tak buat apa yang kau aturkan, apa kes.. kau ingat kau sapa nak suh kitorg buat semua tu. Kalau tak buat kang marah2/ maki2 semua. Tapi kalau kau tak leh pula org nak maki kau balik.
  4. Kacau aku time aku tgh xde mood/ consentrate tengah buat kerja >> Dah nampak aku mcm tu, lagi kau mau tanya soalan bodoh2/ ajak berbual ke? Silap2 hari bulan, tangan aku melekat kat pipi kau, kasut tu dalam mulut kau. Paham2 la ek.
  5. Tak tahu tapi buat2 tahu [bodoh sombong namanya tu] >> Ni lagi best, tang ni bile org bagi penerangan kau tak dengar, berlagak macam kau tahu semua. Dah tu bile kita kata salah kau kata betul. Dah tu bile betul2 kau mmg salah mulalah malu pastu kata tak de org nak bagi tahu. Yang mendengar rasa nak cincang je kau. Tapi nnt kau malu sendiri gak kan? (Tu yang aku suka tu)
  6. Lambat pick-up gile2 tahap alagapas >> Ni aku kurang hangin lah kot. Yelah tak semua org cepat tangkap apa yang org lain nak/ maksudkan. Tapi kalau dah melampau sgt, benda yang paling basic pun aku tak tahu, mmg kena bahanlah weh... 
Ni antara benda2 yang aku tak suka... Aku bukan nak kata kau ni perfect @ baik sgt ke apa. Tapi aku pastikan yang aku tak buat2 benda2 yang aku tulis ni. Maaflah andai sesiapa yang baca ni, ada yang terasa *bajet ada yang nak bace je kau carut ye...* Aku tak tujukan pada sesiapa. Ni merangkumi keseluruhan. Jadi andai kata aku termengamuk ke hapa ke.. Pasal benda2 ni la.. Okies

Sekian

x.o.x.o

WAJIB LIKE :D

No comments: