MY FRIENDS.. MERE DOSTE... CHINGU...

ENTIRELY ME!!

Saturday, September 17, 2011

Mode Serius : : Dah Hampir 21 Tahun... Mengundi?

salaam...

Hal kali ni kita akan bercakap dalam mode serius la ek... sebab isunya pun serius gak... *aku.. serius?* hehehhe... Bukan apa... aku tertonton sebuah klip video dekat FB td yang diletakkan oleh sahabat aku. Serius, aku tertarik dengan apa yang cuba video tu sampaikan...


Itulah videonya... sebuah video yang dibuat oleh Adflin Shauki dan Namawee. Ada dua versi.. yang ni yang melayu punya, ada yang english version gak. Maksud dia jelas... suruh kita *yang layak* pergi mengundi. Memang menarik, tak macam iklan mengundi yang... marilah mari... pergi mengundi.. erghh

Berbalik pada tajuk, 21... tahun ni aku berumur 21 tahun, belum genap lagi, semakin menghampiri la. Jadi persoalannya sekarang, adakah aku akan mendaftar sebagai pengundi bila aku dah layak nanti? Sebagai rakyat Malaysia, itu merupakan hak aku kalau aku nak mengundi atau tak nak... Tapi kalau kita tengok politik sekarang dan calon2 untuk diundi, aku rasa macam... ekkkkk...

Faham kan?

Tapi kalau tak mengundikan, macam kita dah siakan peluang untuk mengubah sejarah, biarpun satu undi bermakna tau. Tapi *mcm aku kata tadi lah* kalau dua2 mcm h**** sapa aku nak undi. Nak aku buat undi rosak? Gilaaa...

Sekian

p/s: agaknya aku akan mengundi bila calonnya dah bagus dan bermutu dan boleh diharap untuk menjaga rakyat!

p/s/s: yaa.. ini entri SERIUS... kan dah cakap tadi!
x.o.x.o
WAJIB LIKE :D

No comments: