MY FRIENDS.. MERE DOSTE... CHINGU...

ENTIRELY ME!!

Wednesday, September 7, 2011

XTIVITI KALA RAYA : : HARI 3 (RAYA DAH NIII)

salaam...


30 Ogos, 2011 (SELASA)

Dah RAYA dah ni... Bangun pagi, kemas rumah, halau budak2 bawak umur pergi mandi, siapkan diorang, halau dak laki2 semua gi semayang raya. Yang gurls, pagi lagi dok masak, panaskan lauk, kemas2 bagai baru mandi n get ready.

Lepas semua dah balik dari semayang raya, baru breakfast, dah makan kemas2 lagi... Kemudian.. apalaga... bermaaf- maafanlah.. heheh Gumbira tau kalau kau beraya ngan family yang besar2.. Beratur panjang punye untuk bersalaman semua. Dah tu kena ikut kategori masing2.. yang muda yang tua yang anak sulung yang mana bongsu. Gila kann... hahah Nak2 time lepas salam masing2 hulur tangan lagi mintak duit raya. Hehe aku dapat weh..

Dah dapat semua tu, baru aku bagi surprise.. aku pun kasi duit raya tahun ni... hahaah. Beratur balik budak2 tu... alhamdulillah, lepas janji dan hajat aku nak bagi duit raya tahun ni. Kemudian beraya kat rumah yang dekat2. Tak banyak pun, 2 buah rumah je sebab lepas tu tetamu dah mula sampai rumah kami lak. Dah mula sibuk, sinsing lengan segala, bawak air bagai. Tengah hari dah reda sikit, aku terus flat.. Hailooh.. penat gua. Petang sikit baru aku bangun. Bukan aku sorang je yang dara2 lain pun. Penat bai layan tamu gamaknya.

Petang aku melawat mak kat hospital. Aku dah ceritakan yang dia masuk hospital. Dengar kata sakit leukimia. Aku pun kurang pasti. Tapi dia gumbira dapat jumpa anak2nya, cucunya walaupun sekejap. Aku pun dikatanya cantik, dah anak dara katany. Hai.. nak dicarikkannya aku laki. Tersipu- sipu malu juga aku kala itu. Senyum2 jelah.. huhuhu Sampai malam jugaklah kami beraya ngan dia. Malam... dibelanjanya McD oleh Cik Nor... Gumbira... 

Sekian

x.o.x.o

p/s: Untuk kali pertamanya di Hari Raya Pertama aku memakai baju kurung dari pagi sampai petang. Kalau dulu aku pakai sekejap je. Tengah hari tukar seluar dah.. Huhuh.. Dah menghapiri jadi anak dara berjaya ke?

WAJIB LIKE :D

No comments: